Monday, January 11, 2010

Buku Inspirasi Contest 2010

ALhamdulillah..satu lagi contest dari blog Diari Naufal sila click nama nya untuk ikut serta yeee

Berikut terma & syarat

1. Perlu menjadi follower http://www.naufalsayang.blogspot.com/ & http://www.masayuahmad.blogspot.com/-- sudah
2. Pautan blog www.naufalsayang.blogspot.com -- sudah
3. Pautan dua penaja http://www.galeriilmu.com.my/ & http://www.nazira.biz/ -- sudah
4. Terbuka kepada mereka yang memiliki blog dan juga tidak mempunyai blog (Keahlian Facebook, add saya : Masayu Ahmad)

Peserta Blog
1. Pilih buku yang dingini dan letakkan di side bar dan pastikan ada pautan terus ke blog ini sudah
2. Siarkan entri mengenai peraduan ini di blog anda. sudah
3. Nyatakan adakah anda meminati tudung bawal. ya sy berminat dn memakainya sekarang
4. Tarikh tutup sehinga diberitahu kelak.

saya dah buka akaun di KLIKJER




Anda perlu menjawab soalan berikut:

Selepas menyatakan status, pilih mana-mana cabaran yang ingin dikongsi:
1. Status kini

b. Wanita bekerjaya

Pilih salah satu cabaran berikut atau gabungjan jika mahu. Kongsikan pengalaman dan cabaran anda.

3. Cabaran menjadi wanita bekerjaya
6. Cabaran menjadi isteri solehah & ibu mithali

sewaktu menamatkan pembelajarn di universiti dahulu, saya merasakan dunia kerja itu sangatlh meriangkan..dapat duit dn income..itu sangat menggembirakan..TETAPI setelah hampir setahun bekerja dalam bidang profesional di tambah lagi melahirkan seorg bayi yg comel berusia 6 bulan sekarang.. dunia pekerjaan itu seolah2 kehidupan yg tiada penghujungnya..terasa seperti mengejar2 sesuatu yang belum pasti penghujung dan pengakhirannya..saya pernah berniat untuk berhenti bekerja dan menjaga keperluan anak dn suami di rumah sahaja.. mahu menjadi suri di hati suami dn umi di hati puteraku... NAMUN memikirkan perpindahan aku dn suami ke bumi Allah yg satu ini adalah kerana kerja ku.. aku nekad untuk menjadikan penghijrahan suami sebagai suatu pengorbanan yg berbaloi-baloi..JaDI..aku masih kekal bekerja di sini disamping menjadi seorg isteri yg cuba menjaga semua keperluan suami serta menjadi umi yg bertanggungjawab dn sangat menjaga keperluan dn kemahuan si kecil..

pernah sekali anak yg diletakkan di nurseri menangis dn menangis sehingga bengkak matanya.. berat sungguh kelopak mata utk di buka dek kerana terlalu kuat dan terlalu lama menangis.. sebaik mengambil dari tangan penjaga..saya menangis di dalam hati.. saya harus kuat supaya tidak nampak saya seorg yg sgt lemah menghandle anak..kejadian tersebut menguatkan lagi hati saya untuk berhenti kerja..

namun rahmat TUhan itu hadir di kala saya sangat2 kebuntuan..DIa tunjukkan jalan dan menganugerahkan seorg insan hadir utk menjaga anak ku.. dn Alhmdulillah syahmi tidak lagi menangis seperti dulu..dapat membesar dgn gembira dn cerdik..

Terima Kasih Ya Allah..sungguh pun ini permulaan cabaran wanita bekerjaya seperti ku namun aku mengharapkan inayah dn belas kasih Mu utk aku terus kuat bertahan menjadi isteri yg menyenangkan hati suami serta umi yg memahami syahmi..



7. Boleh letak gambar yang sesuai ( Tidak mahu letak gambar pun tidak apa)

Nyatakan:

1. Nama penuh mengikut ic: *Farhanin binti Abdullah Asuhaimi*
2. Blog: http://seindahbayu.blogspot.com
3. Email: farhanin1984@gmail.com




2 yang juga Bersungguh2:

Masayu Ahmad said...

salam

terima kasih, ainin peserta ke-4 ;D

anin said...

anin la kak bukan ainin