Wednesday, February 24, 2010

CONTEST!!! : If I Were A Millionaire-4 mac 2010


Jadi Jutawan??? 
Bila dapat jadi jutawan..haruslah bersyukur ke hadrat Ilahi kerana mengurniakan kemewahan dn kemurahan rezeki..
Jadi nak biar duit2 yg dapat tu BERKAT dn memberi manfaat kepada manusia sejagat
seharusnya lah kita merancang untuk memberi yg TERBAEK kpd semua yg sentiasa menyokong usaha kita dgn segala susah payah

benda paling pertama yg saya mahu buat adalah
menyelesaikan segala hutang piutang yg ada
ye lah..tk leh la nak berbelanja sakan sedangkan hutang menimbun
kalau kita dh mati pun..hutang tu nanti nyusahkan waris kita kena bayar
nampak je jadi jutawan tu macam banyak duit tapi kalau berutang je koje..mane ade duit kire nye tu
jadi haruslah membayar apa yg patut dulu..jgn lupa lautan daratan

meh nak senaraikan hutang piutang yg mungkin ada
rumah
keta 2 bijik
credit card (ni mcm perasan byk duti la ni smp et hutg kat kad kedit..haha)
PTPTN somi
hutg2 company somi yg dulu
dll yg akan dikenal pasti kemudian
selepas melangsaikan semua hutang2 tertunggak..
saya mahu melaksanakan satu kewajipan bersama suami terchenta, bb comel saya  serta famili besar saya ( umi abah adik badik 9 org oh campur 2 anak sedare dn sorg abg ipar) tak lupa famili hubby saya (mak abah adik badik 3 org plus abg ipar)..oh perlu juga sponsor sahabat2 yg baik hati dgn saya...mungkinkah anda yg baik hati menganjurkan contest ini..yg membuatkan saya berangan2seperti puteri kayangan termasuk dlm senarai??? ..haruslah berterima kasih ..kerana sy tdak mahu menjadi kambing
kacang yg lupakan kulit ..saya mengsponsor semua yg di atas pergi menunaikan Haji..sekurang2 nya lepaslah tanggungjawab sebagai seorg muslim kan???

selepas menunaikan tanggungjawab ..haruslah berfikir bagaimana utk memastikan duit tersebut berkembang dgn jayanya sehingga mampu menjadi jutawan kuasa dua..haha..adakah ini dikira tamak?? atau mengatur strategi???saya memilih pilihan ke2 boleh?
saya mahu membuka perniagaan..
nak berniaga apa? saya tak nak main tangkap muat aje.. saya mahu mengasah bakat dn belajar kelas2 masakan, baking, menjahit dan juga pendidikan anak2
dan saya ingin menghasilkan
KEDAI KEK (ONLINE OR OFFLINE)


KEDAI JAHIT (suami minat menjahit donggg)

NURSERI (sgt2 nak buat ini.. sbb nak jaga anak sendiri)
saya suka mengajar anak2 kecil 
saya suka melihat telatah anak kecil

dn bila bisnes ini sudah berkembang dgn elok nya ..saya akan 
BERHENTI KERJA

oh tapi saya tidak lah bercuti dn goyang2 kaki begini
saya berhenti untuk mnjalankan perniagaan dgn jayanya
saya mungkin mengajak adik2 saya berkongsi menjaga bisnes jugaaa

setelah berpuas hati..sy akan MEMBUAT RUMAH yg sangat selesa
rumah mestilah lengkap perabut..saya mahu bilik kalis bunyi
bilik air yg besar dn bath tub wajib ada


(boleh main kecah2 air la kan... bestnye dia)
Modern desgin bathroom with fam axor Uno

bilik mainan utk anak2 saya
(oh..harus bukak kasut ye dlm bilik menan ni..naughty boy!)
bilik tidur yg sangat romantik

air cond utk setiap bilik
heater jgn lupa
serta swimming pool
ada juga swimming pool utk air panas

serta kereta idaman saya
eh apakah kereta idaman saya?
sebenarnya tak reti bab2 keta ni..
jadi haruslah menukar impian kepada membeli kerta idaman somi saya
haha
itu pn saya tak pasti sbb banyak sgt die sebut die nak beli ket ani tu ni tu
last2 last2..den yg poning..haha
oh ye..saya juga mahu membina sebuah masjid sebelah kanan rumah saya..
 
serta chalet di sebelah kiri rumah saya..
ini memudahkan sesiapa nak dtg menginap di rumah saya serta satu bisnes jugakk
masjid pula ..haruslah diwajibkan semua sembahyang di sana
jadi bolehlah semayang berjemaah 
dapat la pahala kering disitu

tidak lupa fakir miskin.. saya susah utk menderma kepada mereka dgn duit 
kerana sy lebih suka utk menyara kehidupan mereka
saya membuka perniagaan dan inginkan mereka yg tidak berkemampuan ini terbela dgn 
memberi pekerjaan kepada mereka
sekurang2 nya ada pendapatan dn tidka mengemis di jalanan.. boleh la nak sara anak2 ke sekolah dsb

oh macam banyak je lagi impian..tp dah nengok jam..alamak dah habis masa ..(ada time limit)
so kene wt keje
dn dpt lah release stress dn angan2 tadi sekejap..

terima kasih kpd Aduka kerana memberi peluang sy berangan ketika masa kerja..hihi

Sila berangan bersama2 dn click je SINI

TARIKH TUTUP:
4 MAC 2010!!!

0 yang juga Bersungguh2: