Wednesday, February 17, 2010

Tupperware utk dimenangi

Sejak saya berkahwin sehingga lah anak dah 8 bulan
saya enggak pernah membeli tupperware
apa2 jenama lah

Adakah sebab ianya agak mahal?
atau saya tak merasakan ianya PENTING?
atau tupperware nggak pernah memnuhi senarai keperluan hidup aku suami isteri..
bila pikir2 macam pelik kan? sbb penting jugak tupperware tu utk tapau segala maknan di jamuan2 khas yg mana makanannya sangat sedap smp perut dah tak muat nk telan
ianya juga penting utk simpan stok2 makanan yg tak habis atau utk di bawa bekal ke ofis atau ketika ras alapar..mahu mencuit seketul dua makanan dlm tupperware tu..

MUNGKIN
sebab dulu ofis laki aku dekat ngn kedai..tayah bekal2 g je kat kedai tu makan terus
MUNGKIN
juga sebab aku biase makan terus habes..tk de sisa tertinggal apatah lagi utk di simpan utk bekalan..haha pelahap ke ni???
MUNGKIN
aku jarang2 masak dulu menyebabkan takde mende pun utk di bungkus

HAHA
haruslah insaf sekarang
kerana perlu BERJIMAT CERMAT

jadi azam saya 2010 ini kalau list sangat banyak..44 hari tak tentu siap entri ni
jadi saya tulis satu yg berkaitan sajek

IAITU
mahu jadi bijak dalam menguruskan KEWANGAN
takmo jadi boros2..

CARA NAK CAPAI
salah satunya menabung dn menggunakan tupperware (kena rajen masak di rumah dn bekal makanan)


Jadi..kalau menang tupperware ini



yang ditaja oleh



haruslah saya MEMASAK dgn lebih GIGIH dan MELIPATGANDAKAN usaha untuk berjimat cermat..

wahhh.. lapa lak ingat makanan


PSsst: ini sebenarnya entri contest..sila ke sini untuk join sama
http://bungakesidang.blogspot.com/2010/02/siapa-mahu-tupperware-percuma.html

Tarikh tutup adalah pada 14 MARCH 2010




0 yang juga Bersungguh2: