Wednesday, May 5, 2010

SweetBonda.Com 1st Giveaway.

Saya adalah Sweet Bonda kerana..

 ketika syahmi dlm kandungan lagi sy sudah mendengarkan dia dgn alunan zikir serta ayat Quran
kerana saya percaya alunan ayat suci itu menjadikan syahmi seorg yg sangat tenang dn berakhlak mulia

ketika syahmi dalam kandungan lagi sy sudah mula makan makanan berkhasiat dn meninggalkan makanan yg sy suka tp Tidak berkhasiat
kerana sy percaya makanan yg berkhasiat menjadikan syahmi sihat

ketika syahmi dlm kandungan lagi sy kerap minum air zam-zam, buah kurma dn jus pati yg penuh dgn khasiat 
kerana saya percaya minuman dn makanan tersebut boleh membentuk syahmi menjadi seorg penyabar , cergas dn cerdas otaknya

ketika syahmi dlm kandungan lagi sy dn suami membuat persiapan fizikal dan mental untuk menyambut ketibaan ahli baru
kerana sy percaya syahmi turut merasa dia diterima dlm ahli keluarga kami

NAMUN
usaha sy terbatas..tidak mampu melawan takdir ILAHI

kerana TUhan memilih saya utk di uji

ketika kandungan berusia 7 bulan saya disyak kencing manis kerana berat badan yang naik mendadak
namun saya redha dan tabah

dengan linangan air mata sy mengharungi nya dn mengharapkan sokongan suami sentiasa 100% utk saya

apabila EDD sudah tiba, syahmi tetap tidak mahu keluar.. masih belum bersedia melihat dunia barangkali

saya menangis lagi... menghadapi persoalan yg bertubi-tubi oleh semua yg mengenali

mungkin mereka concern dgn saya yg tak bersalin2 lagi
tapi persoalan persoalan menyebabkan sy menangis tanpa henti
ye la saya tensen .. ini kandungan sulung saya
dn saya melaluinya SENDIRI
tanpa ibu dn ayah menemani
apa lagi saudara mara yg mengambil peduli

10 hari selepas EDD, lahirlah putera hati..
namun ujian tidak pernah henti
Syahmi disahkan g6pd.. penyakit yang sgt asing bagi kami
saya tak pernah terlintas dlm hati yg saya pembawa g6pd dn syahmi pesakitnya
Sungguhpun syahmi di tahan di wad..
hari2 saya akan ke sana untuk menyusu dn merasai ke hidupan seorg ibu brsama syahmi.. Hari2 tanpa henti..
sy membawa susu yg diperah dn cuba direct BF
saya tak nak syahmi lupa mcm mana nk direct BF..
say arela walaupun jahitan luka sy terbuka pada hari ke2
setiap kali memegang syahmi..saya menangis lagi
saya cuba BF tapi syahmi taknak kerana sudah kenyang ..sy menangis..
hari ke5 syahmi dibolehkan keluar daripada wad hospital.. tapi ke esokkan harinya syahmi dimasukkan ke wad kembali
kali ni saya menemani syahmi..satu je yg saya fikir ..untuk BREASTFEED SYAHMI
saya nak syahmi dpt merasai khasiat kolegen yg segar dari ladang

sungguhpun syahmi menyusu lebih 10 x sehari..saya rela berulang alik dr wad sy ke bilik foto syahmi
untuk BREASTFEED syahmi

saya mahukan yg terbaik utk si kecil syahmi
sehingga saya pengsan 2-3 kali
x terlarat nak berjalan lagi
nurse yg ada semua memarahi
kerana bagi mereka sy tak mampu menyusukan syahmi

saya bangun walaupun 2-3 pagi
walau ramai yg marahkan saya kerana tidak pandai menjaga diri
saya masih nekad untuk menysui
air mata menjadi saksi segalanya yang berlaku
memang air mata sangat setia menemani
hingga 2 kali ku bentan di atas katil hospital
sejuk hingga ke tulang hitam.. alhamdulillah ada suami
yang menghulurkan bantuan menemani

hingga ke hari ini ku masih ngeri mengingatkan apa yang jadi
tapi sy tak pernah serik untuk beranak lagi
kerana sy tahu .. anak2 anugerah ilahi
pengikat kasih syg abah umi
dn tiada apa yg dapat menyamai
rasa hebatnya bergelar UMI

kepada putera yg bernama
ABDULLAH SYAHMI

hingga kini sy masih cuba BF syahmi sungguhpun kekangan yg dihadapi sgt hebat
sebelah brst sy tak mampu mghasilkan susu sprt biasa.. kerana npple nye bermasalah
namun kekuatan dn kecekalan hati masih mahu meneruskan BF
kerna BF tanda kasih sygku pada syahmi
yg tidak pernah bertepi

sungguhpun anin bukan THE SWEET BONDA sprt rakan2 lain yg boleh mnjaga anak 24/7 
sungguhpun anin tak dapat melihat perekmbangan syahmi hari2 depan mata kerana bekerja
sungguhpun anin tak dapat memberi SI pada syahmi sepenuhnya
sungguhpun anin tak sehebat pemerah susu tegar di luar sana yg sentiasa membuat stok utk anaknya

TETAPI 
ANIN mahu menjadi THE SWEETEST BONDA di mata syahmi
biarpun bukan di mata org lain

dan saya dambakan sgt breast pump medula tu 
suapaya npple sy yg bermasalah dpt mengeluarkn susu spt sebelah lagi
dn menjadi normal utk menysuukan syahmi serta adik2 syahmi..
smpai skrg sy hanya menyusukan syahmi dgn sebelah brst..ajaib kan??
ye mmg ajaib..syahmi mmbsr dgn sebelah susu ibu sahaja

harapnya
breast pump tu pasti mengubah hidup saya dn syahmi serta anak2 yg lain

kerana sy mahu mnjadi THE SWEETEST BONDA di hati mereka


dn semoga medula ini mampu merealisasikan impian kami semua





0 yang juga Bersungguh2: